IT & Business ConvergentieConverging IT & Business

Samenbrengen van Business en IT

Bringing together business and IT

Alignment

Het doel van IT-Business convergentie is het samenbrengen van business en IT, het oplijnen van doelen en strategie van IT & business, om zo een efficiënte en effectieve ICT inzet te garanderen. Verhoogde efficiëntie doordat IT en Business elkaar begrijpen, waardoor de projecten leveren wat gevraagd wordt, binnen afgesproken budget en tijdslijnen, en waardoor de systemen passende SLA’s krijgen. Effectiever doordat de juiste projecten worden gedaan, doordat operationele incidenten de juiste prioriteit krijgen. Met als eindresultaat lagere risico’s in projectoverschrijdingen en operationele verstoringen, en dus verbeterde bedrijfsresultaten.
Business-IT convergentie wordt bereikt door een goed gedefinieerde IT Governance en een goed functionerend business partnership. IT governance zorgt voor de formele inbedding en aansturing van IT in de business value chain. De strategie is in lijn met de business, resource en budget management garanderen transparante keuzes, risicomanagement garandeert de business continuïteit. IT-Business partnership beschrijft de peer-to-peer relatie tussen business en IT, en bevat ook de minder tastbare aspecten van de IT-Business convergentie. Wij assisteren onze klanten bij het implementeren van IT Governance en Business Partnership, daarbij onder andere gebruikmakend van COBIT.

The goal of IT-Business convergence is to bring IT and business together, in order to achieve better execution, risk control, and thus business profitability. We accomplish this by creating a well-defined IT Governance and functioning business-IT partnership.
IT Governance comprises “the leadership and organisational structures and processes that ensure that the organisation’s IT sustains and extends the organisation’s strategies and objectives”. We assist our customers to adopt IT Governance as a strategy and to implement business convergence; generally applying the COBIT framework to define IT governance.

IT-Governance Framework

IT Governance, key domains:

  • Strategic alignment
    • ensuring the linkage of business, IT plans and operations.
    • project portfolio management (PPM).
    • connecting with the needs of customers, the broader organisation, and other stakeholders.
  • Value delivery
    • justification of spending.
    • accountability and transparency.
    • measurement of outcome.
  • Resource management
    • management of critical IT resources.
    • co-ordination between different pieces of work.
  • Risk management
    • business continuity.
    • project risk management; portfolio risk management / PPM.
    • compliance with policy or regulation.
  • Performance measurement
    • tracking project delivery and monitoring IT services.
    • track and monitor all other four domains.
    • maintain IT scorecards

Pillars of business partnership:

  • Organisational Alignment
    • mirroring organisation structures.
    • organised along the business value chain.
    • resource allocation reflects business priorities.
  • IT Value Add
    • extensive knowledge of business processes.
    • value adding solutions.
    • innovation ratio.
    • operational health.
  • Customer satisfaction
    • deliver high quality services.
    • regular satisfaction surveys.
    • operational dashboard.
  • Joint ownership
    • strategy definition; innovation roadmap.
    • projects; acceptance testing.
  • Communication
    • meet & greet; joint information sessions.
    • meet the customer/meet IT programs.
    • formalized meetings; fixed meetingschedule.

CIO Services overzichtCIO Services Overview